کد خبر: 967136
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
مهندس حمید رضا خانپور :
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت :سامانه حامی (حمایت حقوقی قضائی سرمایه گذاری مشروع) با آدرس اینترنتی www.hami.adliran.ir طراحی و راه اندازی شد تا فعالان اقتصادی هر گونه مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی خود را در این سامانه بارگذاری کنند
جوان آنلاین/مهندس حمید رضا خانپور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اظهار داشت: از آنجا که ارتباط مستمر با فعالان بخش خصوصی و مطلع بودن از موانع و مشکلات شان یکی از وظایف دبیرخانه اقتصاد مقاومتی است و با توجه به اینکه رفع موانع حقوقی قضائی فعالان اقتصادی یکی از اهداف دبیرخانه ذکر شده است، این سامانه، برای تسهیل ارتباط در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به صرفه جویی در وقت و زمان تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و صنعتگران در مراجعه به مراجع قضایی تصریح کرد: با استفاده از ابزار الکترونیکی نوین سعی گردیده تا از مراجعه حضوری این دسته از فعالان اقتصادی کاسته شود.

خانپور با تشریح چگونگی ثبت نام در سامانه حامی گفت: شخص فعال اقتصادی با ارائه کد ملی وارد سامانه می‌شود و سپس یک صفحه کاربری به او اختصاص می‌یابد او با رمز ورود وارد صفحه کاربردی خود شده و اطلاعات بعدی که شامل نام شرکت، نوع شرکت، کد اقتصادی، تعداد کارگران، میزان تسهیلات دریافتی یا میزان بدهی و ... را وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی پس از انجام مراحل ذکر شده، درخواست خود را ثبت می‌کنند و از آنجا که سامانه به صورت آنلاین با دستگاه‌های مربوطه مانند بانک، بیمه، گمرک، ثبت اسناد، اتاق بازرگانی و … ارتباط دارد، از این مراکز استعلام می‌شود که آیا مواردی که در خواست کرده است صحت دارد یا نه.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: پس از دریافت استعلام و تأیید درخواست فعال اقتصادی، موارد بررسی و موضوعات حقوقی قضائی کارشناسی می‌شود.
این مسئول افزود: عمده درخواست‌های ثبت شده، مربوط به بدهی‌های بانکی، پلمب و توقف ماشین آلات، ورشکستگی، استمهال، اعطای تسهیلات بانکی، مسدودی حساب بانکی، عدم اجرای بند "و" تبصره ۱۶ بخشنامه بانک مرکزی، اجرای طرح‌های مطالعاتی، ساماندهی واحد‌های صنعتی و تولیدی و راه اندازی مجدد است.

خانپور در پایان از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان درخواست کرد؛ نسبت به ثبت نام در سامانه «حامی» اقدام نمایند چرا که حمایت قضایی از سرمایه گذاری، پاسخگویی و پیگیری امور آن واحد در دستگاه قضا از طریق این سامانه امکان پذیر می‌باشد.
منبع :خبرگزاری اقتصاد ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار